ChristenUnie wil evenwicht

DSC_002423 september 2013

De ChristenUnie heeft voor de verkiezingen in het fusiewaterschap Vechtstromen een kieslijst ingediend met 19 kandidaten. Jan van Hoek en Klaas de Vries, nu actief in de ChristenUnie-fracties van respectievelijk Velt & Vecht en Regge & Dinkel, voeren de lijst aan. De ChristenUnie voert met de eerste zeven kandidaten fanatiek campagne.

De top zeven woont verspreid over het hele gebied en kent hele verschillende achtergronden. “Dat is enorm waardevol,” zegt lijsttrekker Jan van Hoek. “Zij brengen stuk voor stuk relevante speerpunten in voor bepaalde gebieden en groepen. Op die manier kunnen we opkomen voor de belangen van agrariërs, doorgronden we de gevolgen van bepaald beleid voor de natuur, maar kunnen we ook scherp inspelen op waterproblematiek in stad en dorp. Win-win-win!”

De ChristenUnie gaat de campagne in met het verkiezingsprogramma ‘Water is… transparant, eerlijk en zuiver. Van en voor iedereen.’ Deze week stelde de partij dat verkiezingsprogramma voor de komende vijf jaar vast. “Door de fusie van de waterschappen Velt & Vecht en Regge & Dinkel komen heel verschillende gebieden onder de verantwoordelijkheid van één overheid. Juist in zo’n divers landschap moet het waterschap steeds een genuanceerde, evenwichtige belangenafweging maken,” meent Van Hoek.

Maar de fusie vraagt van de politiek niet alleen een adequate aanpak van de huidige vraagstukken. Er moet ook een sterke lijn voor de toekomst van dat ene nieuwe waterschap worden ingezet, meent de partij. Daarom pleit de ChristenUnie bijvoorbeeld voor het experimenteren met nieuwe zuiveringstechnieken.

De complete kandidatenlijst is als volgt samengesteld:

1. Jan van Hoek - Brucht
2. Klaas de Vries - Enter
3. Jurgen van Houdt - Enschede
4. Rolf Sloots - Emmen
5. Hugo Tromp - Ommen
6. Hendrik-Jan Teekens - Almelo
7. Theo Huisjes - Den Ham
8. Janny Joosten-Leijendekker - Enschede
9. Henk Huttinga - Emmen
10. Willie Roskam-Kroeze - Nijverdal
11. Jonathan van Tongeren - Coevorden
12. Bert Tijhof - Rijssen
13. Marlies Zeeman-Mast - Emmen
14. Gijs Kant - Enschede
15. Maudy Hulsegge-Breemes - Vriezenveen
16. Alinda van Ginkel - Wierden
17. Egbert Alkema - Hengelo
18. Dick Hoksbergen - Hoge Hexel
19. Derk-Jan te Rietstap - Kloosterhaar

De verkiezingen voor het nieuwe waterschap Vechtstromen vinden plaats van 13 tot 26 november.

Reacties op 'ChristenUnie wil evenwicht'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.