ChristenUnie doet mee aan waterschapsverkiezingen Vechtstromen

17 september 2013

De ChristenUnie bereidt zich voor op de verkiezingen die in november van dit jaar zullen plaatsvinden. Op dit moment zijn wij druk bezig om de campagne vorm te geven. Het verkiezingsprogramma is inmiddels vrijwel klaar en de kieslijst samengesteld.

Het algemeen bestuur van waterschap vechtstromen zal uit 27 zetels bestaan. Daarvan zijn 7 zetels gereserveerd (‘geborgd') voor fracties vanuit landbouw, natuurorganisaties en bedrijven. 20 zetels worden via algemene waterschapsverkiezingen verdeeld. De verkiezingen voor waterschap Vechtstromen vinden plaats van 13 tot 26 november 2013. Het eerste algemeen bestuur heeft een verlengde zittingstermijn omdat Vechtstromen niet mee doet met de eerstvolgende landelijke waterschapsverkiezingen in 2015. Het nieuw te kiezen bestuur wordt gekozen voor de periode 2014 tot 2019.

Het waterschap Vechtstromen is een fusie van de waterschappen Regge & Dinkel en Velt & Vecht en zal vanaf 1 januari 2014 het waterbeheer in Twente, Noordoost Overijssel en Zuidoost Drenthe verzorgen. Dit gebied heeft een oppervlakte van circa 225.000 ha in 23 gemeenten met ca. 3700 km rivieren, beken en andere watergangen. Het waterschap zal op 26 rioolwaterzuiveringsinstallaties het afvalwater van circa 800.000 inwoners zuiveren. Waterschappen worden ingedeeld naar stroomgenbieden. De naam van het nieuwe waterschap is dan ook afgeleid van het stroomgebied van de grootste rivier in het gebied: de Overijsselse Vecht.

Reacties op 'ChristenUnie doet mee aan waterschapsverkiezingen Vechtstromen'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.