ChristenUnie krijgt plek in dagelijks bestuur Vechtstromen

Jan van Hoek duikdinsdag 17 december 2013

Jan van Hoek, die lijsttrekker was van ChristenUnie Vechtstromen bij de laatste verkiezingen, neemt zitting in het dagelijks bestuur van het waterschap. De ChristenUnie is trots dat ze op die manier in Vechtstromen vertegenwoordigd zal zijn. Van Hoek wordt niet alleen gesteund door zijn eigen partij, maar ook door de SGP.

Auke Minnema, voorzitter van de ChristenUnie in Overijssel spreekt van "een geweldig resultaat in Vechtstromen." Na de goede verkiezingsuitslag in het nieuwe waterschap "krijgt de ChristenUnie als onderdeel van het dagelijks bestuur nog meer kans om op te komen voor de belangen van álle inwoners."

De ChristenUnie voerde in Vechtstromen campagne met de slogan 'Water is... Transparant, eerlijk en zuiver. Van en voor iedereen.' Daarmee geeft de partij aan dat ze geen kant kiest voor óf natuur, óf agrariërs, óf stad, óf platteland, maar dat ze staat voor een genuanceerde en eerlijke belangenafweging.

De coalitie die het dagelijks bestuur in Vechtstromen steunt bestaat naast ChristenUnie en SGP uit Water Natuurlijk, CDA, de Algemene Waterschapspartij en LTO.

Reacties op 'ChristenUnie krijgt plek in dagelijks bestuur Vechtstromen'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.